blog papa di view

Sunday 19 May 2013

Jangan Jadi Kurang Hajar ! DESAK AMBIL TINDAKAN KE ATAS Tan SRI KHALID !

Kurang hajar ! statement dari Papa ke atas Tan Sri Khalid dan wajar diambil tindakan displin kerana beberapa kenyataan beliau yang memang kurang hajar !

Pertama,  menyerang kredabiliti saudara Azmin Ali dengan mengatakan jika sekalipun Azmin dilantik dalam Majlis Eksekutif,  ianya sedikitpun tidak menjejaskan pentadbiran Khalid !  Statement dari Papa,  TAK PAYAH MENTION AZMIN,  dan Tan Sri Khalid memang kurang hajar kerana angkuh dengan kenyataannya !

Kedua,  terlalu berlagak dan angkuh dengan mengatakan dirinya konon datang dari zaman reformasi dahulu !  

Ketiga,  menyerang kempimpinan Keadilan ! dengan mengatakan ada desakan ke atas beliau untuk meminta digunakan wang kerajaan negeri Selangor untuk tujuan politik.  Statement dari Papa ! tk payah nak cerita hal dalam parti kepada media ! kenapa bodoh sangat Menteri Besar Selangor sekarang !

Jika sekalipun ada cadangan dari pemimpin Keadilan untuk gunakan duit kerajaan negeri ! TAK PAYAH CERITA buat keputusan dan jangan berlagak ! sebab Ameno murtad pun memang slalu gunakan wang rakyat untuk tujuan politik ! 




Kesimpulan yang Papa boleh buat adalah,  Tan Sri Khalid menunjukkan kebodohan sendiri apabila terlalu banyak bercakap kepada media !  Memalukan,  bodoh,  bangal !  Azmin Ali tidak akan melakukan sedemikian rupa kerana kepimpinan beliau lebih bijak befikir dari Tan Sri Khalid yang cakap tak guna otak!

Kami dari suara ahli akar umbi Keadilan Selangor menggesa Datuk Seri Anwar Ibrahim melantik saudara Azmin Ali sebagai ahli Majlis Eksekutif  untuk mengelakkan perkara-perkara bodoh dilalukan oleh Tan Sri Khalid pada masa akan datang!

Kedua,  Tan Sri Khalid Ibrahim perlu diambil tindakan displin dan dikenakan amaran amat keras untuk tidak mengulangi kebodohan yang dilakukannya pada masa akan datang!

YB Puan Zuraidah Kamaruddin juga wajar dilantik di atas keberanian beliau menyuarakan pendapat kepada Pas dan Dap sebelum ini dalam pemilihan jawatan Menteri Besar Selangor.  Kepimpinan Selangor memerlukan pemimpin-pemimpin yang berkebolehan dan berani untuk bersuara dan tidak menjadi kaki angguk-angguk ! geleng-geleng ! seperti Ameno yang tongong.

Kami merayu supaya pemimpin Agung Datuk Seri Anwar Ibrahim campur tangan dalam hal ini dan mendesak Tan Sri Khalid Ibrahim menandatangani satu perjanjian yang mana jawatan Menteri Besar Selangor perlu diberikan kepada saudara Azmin Ali dalam tempoh satu tahun, untuk mengukuhkan kestabilan dan memantapkan pentadbiran pengurusan Kerajaan Negeri Selangor !

Papa mewakili suara akar umbi Keadilan Selangor menyeru pemimpin sanjungan kami iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim campur tangan secepat mungkin untuk menyelesaikan kemelut ini.  Jika saudara Azmin Ali dilantik menjadi Menteri Besar Selangor sebelum ini,  perkara yang amat memalukan seperti ini tidak akan berlaku.

Jika Tan Sri Khalid meneruskan kebodohan dan kebangangan seperti ini pada masa hadapan,  Papa tak akan teragak-agak untuk dedah tindakan-tindakan Khalid yang bodoh pada sesi penggal pertama beliau yang menyebabkan Selangor hampir lumpuh diserang oleh Ameno totok !  Papa juga akan dedahkan tindakan dari beliau yang menyebabkan Keadilan kalah di beberapa kawasan kubu kuat di Selangor pada pilihanraya lepas !

Jadi sebelum Papa REDAH ! adalah lebih baik Tan Sri Khalid membuat kenyataan terbuka di media dan meminta maaf atas kenyataan yang dikeluarkan serta menarik balik apa yang dikatakan mengenai saudara Azmin Ali dan kepimpinan Keadilan ! 

Lawan tetap lawan..  Pada Tan Sri KHALID !  jgn desak kami untuk REDAH anda !











14 comments:

  1. papa lagi bodoh! qul haq, lau kaana murran. jgn duk bwk perangai umno. yg betul tu betul, yg salah tetap salah. apa yang TSKI buat memang betul. aku sokong. ko igt keadilan kuat sgt? jgn mabuk todi. aku golongan nonpartisan, lau tidak kerana umno buat taik, aku tak hingin sokong keadilan! dua kali lima dengan umno.

    -rakyat awam-

    ReplyDelete
  2. Patutlah PRU13 ni Pakatan kalah rupanya ada hikmahnya disebalik kekalahan ini. Untuk memimpin sebuah negeri pun bercakaran sesama sendiri berebut jawatan, bagaimana kalau manang diparliment? Mungkin akan terjadi berbunuh2an sesama pemimpin Pakatan berebut jawatan.

    ReplyDelete
  3. azmin pemimpin yg benar2 reform. Kami ahli pkr gombak sering diperjelaskan bahawa ini adalah masa untuk bekerja. Azmin kuat menyatakan bahawa strategi menyerang, turun dijalanraya hanya strategi bagi pru12 dan menuju pru13.ini adalah untuk menarik sokongan kaum cina. skrg masa utk kita bekerja. bukan lagi berhimpun dan menunjukkan kebodohan dan mengurangkan kepercayaan rakyat terhadap pkr. Kami ahli pkr gombak dan ampang bakal menjadi penghulu dan akan mengajar mahukan ahli pkr luar bandar, ceruk2 kampung agar berubah utk kekuatan pkr. Kita tidak kalah. Hadi awang dan nik aziz sendiri menerima takdir.
    ayuh bangkit ahli pkr. Kita telah julang bendera DAP sehingga kan BN goyah. Menuju PRU14 kita akan pastikan kaum cina pula menjulang kita menuju putra jaya. Nasihat Azmin lagi, melayu kena bijak dalam mencatur politik. Anwar telah diberi peluang, namun isu nepostisme masih gagl ditangani.
    Bangkit ahli PKR. Ayuh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul bro ! bagi saudara Azmin Ali peluang ! beliau tidak akan buat seperti kebangangan Khalid! bangun ahli pkr ! kami takan jd ahli anggok2x mcm KHALID !

      Delete
    2. Blah la lu.. jaga adik beradik sendiri dulu sebelum nak jaga negeri/negara.

      Cuba sebut ape jasa Azmin pada reformasi? pada negara?

      Delete
    3. woi mangkuk ayun ! belah dr sini! aku sampaikan suara akar umbi ! itu tugas aku. nko tak suka. nko boleh berambus ! paham. jgn nak serang aku pakai id anonymous ! cem sial !

      Delete
  4. woi mangkuk ayun! nkorang pakai la identiti betul ! identiti blog nko ker ! boleh aku serang kat blog nko..pesal nko org takut aku tau engkauorg dr kuli batak khalid ! sial semua takde teloq! main angguk2x trima arahan !

    ReplyDelete
  5. tapi aku rs nkorang ni pecacai PAS kan ! pakai la identiti betul ! bacul takdak teloq !

    ReplyDelete
  6. Hai PaPa RedaH,,Aku rasa ko yang takdak teloq PaPa RedaH,,kalo ko betoi berani dan ada teloq tunjukkan muka ko, jangan selindung di sebalik topeng tu.
    Kalo dah terbukti TSKhalid berjaya memimpin Selangor, jangan ko pulak nak menidakkan nya...kita sokong aje lah TSKI...Yang Azmin tu,apa bukti dia dah berjaya mantadbir??? Khabarnya dia susun calon kat PRU 13 pun, dia pilih pilih yang pro atau yang akan sokong dia ,,ini berlaku utk calon DUN di negeri Pahang
    dan N9...Betoi ke??

    ReplyDelete
  7. Papa nak kamu semua yang anonymous ni pakai id betul ! jangan nak jd penakut macam macai Ameno banghal tu ! Nkorang nak komen letak id betul ! jadi papa tau dari mana asal usul nkorang ! barulah papa serang korang pulak !jahanam perosak dalam pakatan ! papa suarakan suara akar umbi di selangor ! nkorang jangan campur!

    ReplyDelete
  8. firstime singgah blog ni... macam satu spisis je ngan papagomo.. bahasa yg guna pun macam adik beradik je. sokong pr membawa rebah kalau macam ni.

    ReplyDelete
  9. oh papagomo eh..last papa bukak blog die minggu lepas tk silap down masa tu..tk satu spesis pun bro. cuma blog lain nmpk tk menghentam kiri kanan pemimpin kami. takan nk jd kayu tgk.da cukup2x la kami tolak ansur! kalau pas kene serang dgn spender stopa sure ada org backup kan. jadi samalah! da lama diam! ini kalilah kami pertahankan pemimpin kami ! faham !!!!!!!

    ReplyDelete
  10. aku pun 1st time gak...and last time..tu pun ter klik..nauzubillah blok mcm ni bkn taraf aku...saling tak tumpah mcm blok pencacai...apa yang azmin janji pd blogger ni sampai meroyan tak tentu pasal...confirm bukan pejuang sejati...

    ReplyDelete
  11. lahanat..aku smpkan kehendak parti..sbb blogger pas hentam azmin..kami diam..tp bile da melampau! kami akan serang!!!!

    ReplyDelete